SWITCH

Oppgrader utstyrsparken på en smart måte

Bruker dere mye tid på å administrere innkjøp av mobiler og IKT-utstyr? Med Techsteps finansieringsprogram kan dere “switche” med god samvittighet – og spare penger på å leie i stedet for å eie utstyret selv.

Mange bedrifter har en ressurskrevende ordning for administrasjon av utstyr; det være seg innkjøp, oppfølging av abonnementer, valg av tilleggstjenester, reparasjoner og vurdering av tidspunkt for innbytte. Vårt finansieringsprogram gir bedriften større fleksibilitet og forutsigbarhet. Vi gjør det enklere å oppgradere utstyr, skreddersy pakker av relevante tilleggstjenester og presatte oppsett for din bedrift – og ikke minst håndtere utrangerte telefoner på en trygg, miljøvennlig og kostnadsbesparende måte.

Telenor har SWAP for privatmarkedet – SWITCH er vår løsning for bedriftsmarkedet, men gjelder da alt IKT-relatert utstyr samt valgfrie relevante tilleggstjenester.

SWITCH består av tre tjenester

Flex: Alltid nytt utstyr

Dette er et finansierings- og innbytteprogram der alle de ansatte får utlevert nytt utstyr, ferdig satt opp med valgfrie tilleggstjenester og klart til bruk. Leieperioden løper i 18, 24 eller 36 måneder, deretter leveres utstyret tilbake til Techstep. Restverdien kommer bedriften til gode i form av en besparelse på opptil 20 %. Dere har full fleksibilitet hvis det oppstår behov for nedskalering av ansatte, ved endringer i prosjektoppdrag eller ved oppgradering til ny teknologi underveis i avtalen.

Upgrade: Fornøyde ansatte

Denne løsningen passer for bedrifter som holder seg til prisgunstige mobiltelefoner, men der de ansatte kan velge en mer eksklusiv modell mot å betale mellomlegget selv. Differansen dekkes via lønnstrekk, uten ekstra administrasjon for dere. Ordningen gir lavere investeringskostnader, samtidig som dere får utnyttet mobilens restverdi etter leieperiodens slutt. De ansatte på sin side sparer inntil ca. 40 % i forhold til om de skulle kjøpt mobilen privat.

Trade In: Tjen penger på det gamle utstyret

Sitter bedriften på mye utrangert utstyr? Gjennom vår innbytteordning Trade In kan dere få betaling for det gamle utstyret, og slik redusere investeringen i ny teknologi. Dette gjelder utstyr dere har fra før, altså utenom avtalene Flex og Upgrade. Vi kjøper de brukte utstyret for en god pris, og sletter alt innholdet på en sikker og forskriftsmessig måte. Deretter blir de enten resirkulert eller solgt til utlandet.

Vil du vite mer?

Vi er autorisert Apple-forhandler, noe som innebærer at våre ansatte alltid er oppdatert på Apples løsninger og produkter. Vi har et team på over 30 mann som er spesialiserte på Apple-løsninger, og et stort teknisk apparat med spisskompetanse på mobilitet og appforvaltning.